Právě čtu: Muminí moudra
Sleduju: Urban Legends (YouTube)
Poslouchám: směs gospelů

Advent ve Vídni, popáté

21. prosince 2012 v 18:21 | Rosie |  Advent a Vánoce
Takže, bohužel jsem někde zašantročila kabel od foťáku, takže momentálně nemám přístup k fotkám ani z Vídně, ani z Grazu Zamračený Doufám, že kabel najdu brzo... Zatím vám tedy povídání o letošním výletu do adventní Vídně musím ilustrovat fotkami z výletů předchozích.
Letos jsme měli cestu zpestřenou rozmarem počasí. V noci před odjezdem totiž začalo pršet a do rána déšť krásně zmrzl a vytvořil na silnicích ideální podmínky... pro krasobruslení. Na odjezdové místo jsme ale dorazili v pořádku a díky umu pana řidiče jsme bez nehody, ač s jistým zpožděním, dojeli až do Vídně

Naše první zastávka byl zámek Schönbrunn, letní sídlo Habsburků. Prošli jsme si velký okruh, v místní kavárně jsme poobědvali hovězí vývar s játrovým nedlíkem (doslova) a císařský trhanec a jako tradičně jsme obešli adventní trhy umístěné před zámkem. Vzhleem k tomu, že letos jsme jeli až třetí adventní neděli, bylo všude ohromné množství lidí. Ale nikoho jsme neztratili a pokud vím, i peněženky zůstaly u svých majitelů Usmívající se

Schonbrunn, pohled z parku

Císařský trhanec

Po ubytování v hotelu část výpravy vyrazila za kulturou - jako skoro každý rok. Předloni jsme byli na gospelovém koncertu ve Stephansdomu, loni tamtéž na koncertu vánočním. Já jsem letos kulturu vynechala; raději jsem se naložila do vany a poslouchala Cimrmany Usmívající se

Druhý den se pro zájemce konala procházka Vídní. Naše část výpravy na ní byla loni, takže jsme se povětšinou vydali na vlastní pěst. V minulých letech jsme takhle navštívili hlavně výstavy v galerii Albrtina (Van Gogh, impresionisté, Michelangelo), letos jsem s matkou prostě courala Vídní. Napřed jsme se zastavily na svačinu u Sachera (samozřejmě Sacher a Vídeň Usmívající se ). Objevily jsme krásný obchod se vším možným pro blázny do muziky - ani ne tak partitury a nástroje, ale různé "blbinky", přitom vkusně udělané. To vykrajovátko na perníčky ve tvaru osminové noty jsme prostě koupit musely Smějící se

Po procházce jsme se jako tradičně zastavili na obědě v Augustinian Keller, skvělé hospůdce u Albertiny. A jao tradičně byl Wiener Schnitzel s letos neobyčejně výborným bramborovým salátem.

Svařáček :)

Odpoledne už se začalo stmívat a vynikla tak krásná vánoční výzdoba - kam se hrabe Praha Usmívající se Na Vídni se mi líbí, že výzdoba je vkusná a ne přeplácaná. A také, že trhy se od sebe liší. Sice všude dostanete svařák, kaštany a pečené brambory, ale tím podobnost končí. A žádné "made in" a matrjošky Usmívající se

Stephansdom

Zkrátka do Vídně se ráda vracím. Má krásnou c a k atmosféru a hlavně v době Adventu je tam nádherně.

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.