Právě čtu: Muminí moudra
Sleduju: Urban Legends (YouTube)
Poslouchám: směs gospelů

První dojmy z Izraele

5. srpna 2012 v 14:02 | Rosie |  Cesta do Izraele
Jaké byly moje první dojmy z téhle nádherné země? No, abych pravdu řekla, tak to, jak mi připomíná domov. Opravdu, alespoň kolem Tel Avivu byla krajina hodně podobná té naší středoevropské. I když... kopečky, keře, občas strom - a bumho, najednou palma :) Jinak ale vše působilo hodně domácky. Moc se mi líbilo, jak je všechno zelené, u nás se jaro teprve začalo osmělovat. V Izraeli se ale už všechno zelenalo a kvetlo, prostě nádhera. Podle průvodkyně jsme se trefli, za měsíc už prý bývají ohromná horka a zeleně už je poskrovnu. Trochu mě překvapoilo, jak je to moderní země. Žádný zaprášený a téměř středověký orient, ačkoliv i taková místa jsme navštívili. Všude nové úhledné stavby, vše opečovávané a obhospodařované, všude neskutečné čisto. Zaujaly mě taky nápisy - všechny směrovky a podobně jsou v angličtině, hebrejštině a arabštině. Hodně příjemné :)
Cestou na hotel jsem se kochala pohledem a pořád jsem si říkala: "Já jsem fakt tady!" :) Rychle se ale začalo stmívat, Jeruzalém už jsme projížděli skoro za tmy a do Betléma jsme dorazili akorát na večeři. Tady jsem poprvé viděla, že jsme v neklidné části světa. Betlém, jakožto palestinské území, je totiž obehnán vysokou zdí, na palestinské území (a z něj) se vjíždí tzv. check-pointy. Tam je to bez problémů, když ale chcete do Izraele, čeká vás alespoň minimální prohlídka. My jakožto turisté jsme to měli rychlé - buď voják na checkpointu jen prošel autobusem, ale někdy ani to ne. Ale řeknu vám, když kolem nás poprvé prošel voják v neprůstřelné vestě a se samoppalem, nebylo mi úplně volno u srdce. Ale podrzhé už vám o ani nepřjde a po týdnu jsem si poměrně četné vojáky zvykla. Naopak jsem se cítila celkem bezpečně.
Ubytovaní jse byli v malém hotelu kousek od check-pointu na cestě do Jeruzaléma, hned přes cestu jsme měli onu bezpečnostní zeď pomalovanou grafiti. Hned na začátek musím říct, že tam výborně vařili (arabská kuchyně mě nadchla) a moc dobře se o nás starali. Cestovka, se kterou jsem byla, s tím hotelem totiž roky spolupracuje a Čechy si tam považují. Ono taky, na palestinském území je ubytování apod. celkem podstatně levnější, než na izraelském, proto jsme asi také bydleli v Betlémě.
O prvním dni cestování Izraelem vám napíšu zase příště. Zatím alespoň pár fotek: check-point, zeď, výhled z hotelu (doteď nevím, jestli to byl Jeruzalém, nebo Bejt Sahour a Pastýřská pole Usmívající se ).

Betlémská zeď a checkpoint

Výhled z okna v hotelu

1 člověk ohodnotil tento článek.

Komentáře

1 Vendy Vendy | Web | 6. srpna 2012 v 10:40 | Reagovat

Zajímavé kresby, na té zdi. Graffitti sice nemusím, ale tady některé obrazy jsou fakt hezké.
A ta druhá fotka je moc pěkná, má takovou trochu snovou atmosféru. :-)

2 Esty Esty | Web | 7. srpna 2012 v 14:41 | Reagovat

Tak to je parádní :)) Nemůžu říct, že ti závidím, mé vysněné místo to není, ale přesto viděl Izrael musí být zážitek! :)

3 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | 11. srpna 2012 v 12:54 | Reagovat

Tam se už nedostanu a tak aspoň zprostředkovaně poznat i tuto zemi je dobré. Díky. :-)

4 chuckyna chuckyna | Web | 15. srpna 2012 v 16:58 | Reagovat

No, tak tyhle fotky jsou takový celkem pochmurný, připomíná mi to nějakej postapokalyptickej svět :D

5 lavenderhaven lavenderhaven | 16. srpna 2012 v 6:21 | Reagovat

[4]: Ono ta druhá byla focená brzo ráno a navíc pršelo. Ale mám v zásobě ještě jednu, s krásným východem slunce ;-)

6 Martina Martina | 1. června 2013 v 20:43 | Reagovat

Úplně náhodou jsem narazila na vaše stránky a moc ráda si s Vámi připomínám i své zážitky z Izraele a Palestiny. Byli jsme tam s manželem už dvakrát - červenec 2011 a nyní v březnu 2013. Izrael se nám parádně zakousl do srdíčka a tu zemi jsme si zamilovali.
Martina
P.S. vypadá to, že jsme cestovali se stejnou CK ;-)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.